בשבוע שעבר הצגתי לראשונה את הקורס "מיתוג אישי וניהול מוניטין באינטרנט", שהולך להתקיים במסגרת בית הספר החדש למקצועות השיווק באינטרנט של ג'ון ברייס ו- SEO SIMPLE. היה זה כחלק מאירוע של בוגרי הקורס "קידום אתרים" של ג'קי סוויקיס במלון הרודס בת"א.
לאחר שהצגתי את הקורס, פנו אליי כמה מהבוגרים ובעיקר ניסו להבין מהם ההבדלים בין פעולות של קמפיין קידום אתרים אורגני לבין פעולות של קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט, שהרי בשני המקרים הן מבוססות על עקרונות של SEO, כלומר אופטימיזציה של עמודי אינטרנט, כך שיופיעו גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש וגוגל בראשם.
אז נכון. בשני סוגי הקמפיינים משתמשים בטכניקות SEO - אבל בזה אולי מסתיים הדמיון ביניהם. השוני המהותי הוא ברגישות שהמשווק האינטרנטי נדרש להפגין כשהוא מבצע קמפיין ניהול מוניטין. ברוב המקרים, השירות מופנה לשמות של אנשים - וכידוע, אין דבר חשוב יותר מהשם. לא כל שכן, כשמדובר בשם של מותג (בין אם הוא בן אדם, או בין אם הוא עסק או ארגון).
כדי להיכנס יותר לעומק הדברים, ריכזתי 5 הבדלים עיקריים בין שני סוגי הקמפיינים:
ביטויי המפתח של הקמפיין:
• קידום אתרים אורגני - 10-15 ביטויי מפתח המתארים את התחום, המוצרים או השירותים של הלקוח
• ניהול מוניטין במנועי החיפוש - בד"כ ביטוי אחד - שם המותג (לרוב שם של בן אדם, עסק או חברה)
אתרים השייכים לקמפיין:
קידום אתרים אורגני - אתר מרכזי אחד, שהוא בדרך כלל אתר התדמית של הלקוח. לעתים האתר גם נתמך במספר אתרי לווין שנבנו לצורך הקמפיין
ניהול מוניטין במנועי החיפוש - עשרות פלטפורמות עצמאיות ושיתופיות (ר. חברתיות, אתרי מאמרים, אתרי שיתוף קבצים ועוד)
פעילות ברשתות חברתיות:
קידום אתרים אורגני - למרות שלאחרונה ה- SEO המסורתי מתחיל להשתלב עם פעילות סושיאל ואפילו נפתח קורס בנושא, הקשר בין שיווק ברשתות חברתיות לקידום אתרים אורגני, רחוק מלהיות הדוק.
ניהול מוניטין במנועי החיפוש - מחייב פעילות ברשתות חברתיות, כי זוהי הזירה בה ניתן לייצר את הנוכחות הכי אפקטיבית תחת שם המותג שגם תתבטא בתוצאות החיפוש.
סוגי תכנים:
• קידום אתרים אורגני - לא אומר ספאם, אבל מדובר בתכנים טקסטואליים בעיקר, מה שנקרא - מאמרים אינטרנטיים. דרישה נפוצה בשוק קידום האתרים האורגני: "תן לי בבקשה מאמר 300 מילה, עם 3 ביטויי מפתח בפיזור של 5% מהטקסט. תודה".
• ניהול מוניטין במנועי החיפוש - תכנים מגוונים מסוגים שונים:טקסטים, תמונות, מסמכים, מצגות וכמובן וידאו. התכנים צריכים להיות אותנטיים וחשוב שהם גם יהיו כמה שיותר איכותיים. בכל זאת, מדובר בשם של המותג?
הפצת התכנים:
• קידום אתרים אורגני - הפצת התכנים היא בדרך כלל מאוד מוגבלת ומתרכזת באתר הראשי של הלקוח. עיקר הפעילות ב- OFFSITE, היא יצירת לינקים נכנסים מאתרי תוכן שאינם שייכים כלל למותג
• ניהול מוניטין במנועי החיפוש - הפצת התכנים היא מסיבית ומפוזרת בין עשרות פלטפורמות שונות השייכות למותג. הקישורים היוצאים מאותן פלטפורמות נועדו לקדם את עמודי הקמפיין בתוצאות החיפוש
מאור קפלנסקי, בלוגר מומחה למיתוג אישי - מבעלי eBrand המספקת פתרונות בתחום הדחקת אזכורים שליליים, מיתוג אישי באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות. ליצרת קשר: 03-5220118, info@ebrand.co.il בקרו באתר הבית eBrand